Connect with us

כללי

הכירו את דוורי חברת דואר ישראל שמחלקים דואר ברחובות העצמאות

שושנה עמוס ורחל אלקבץ מחלקות דואר ברחובות העצמאות והציונות באשדוד

פורסם ב:

on

בימים אלו שלקראת יום העצמאות, המושג 'עצמאות' מקבל משמעויות רבות עבורנו, היושבים בבית, כאשר אנו מתגעגעים לחיים שמחוץ לבית. בחברת דואר ישראל, המהווה תשתית חיונית לאומית, ממשיכים לעבוד גם בתקופה מורכבת זו ולחלק דברי דואר וחבילות לעם ישראל, באמצעות מעל 1,000 דוורים המחלקים מדן ועד אילת, מתוכם עשרות דוורים מחלקים ברחובות בעלי משמעות היסטורית, הקשורים ליום העצמאות כמו: רחוב העצמאות, הציונות, הקוממיות, הניצחון, תש"ח, ה' באייר ועוד.

שושנה עמוס, בת 51, תושבת אשדוד ואם לשלושה ילדים. שושנה עובדת בדואר ישראל כדוורית מזה 20 שנה ומחלקת מדי יום מאות דברי דואר וחבילות באזורה, לרבות ברחובות העצמאות והציונות. רחל אלקבץ, בת 35, תושבת אשדוד אם לבת, עובדת בדואר ישראל מזה כשנה ומחלקת מדי יום מאות דברי דואר וחבילות באזורה, לרבות ברחובות העצמאות והציונות.

שושנה ורחל מציינות כי הן מאוד אוהבת את עבודתה שהיא אומנם קשה אך יש שכר בצידה. שתיהן מציינות כי "העבודה הזו מאפשרת לתת שירות לאותם אנשים שאנו פוגשות ביום יום ותוך כדי נוצרו יחסים טובים ואנו תמיד מתקבלות בחום על ידי הדיירים. אנחנו מאוד אוהבת ספורט אז ההליכה בשטח היא גם הנאה גם כאשר חם מדי או קר מדיי כי מבחינתן הכי חשוב לתת שירות טוב".

לדבריהן, "בתקופה הנוכחית יש לתפקיד הדוורים משמעות יתרה מאחר ואנשים רבים לא יוצאים מהבית, והדוורים לעיתים הם האנשים היחידים הנמצאים איתם בקשר. זה מאוד רלוונטי לקשישים ולאנשים חולים או כאלה שנמצאים כעת בבידוד והדוורים מביאים להם את דברי הדואר מעבר לדלת ודורשים בשלומם. זה חשוב מאוד לאנשים שלא נפגשים כעת עם בני משפחתם וכך אפשר לוודא שהכל בסדר עמם. הדוורים עובדים כעת במשנה זהירות מצוידים בכפפות ומסכה ומוסרים דברי דואר רשום וחבילות לנמענים עד בתיהם אך לא ישירות לידיהם. הדוורים מקישים על הדלת וממתינים שהנמען ישיב ואז מודיעים שיש עבורו דבר דואר אותו משאירים בפתח הבית ומצלמים את דבר הדואר שהונח כאסמכתא למסירה". "תפקיד הדוור השתנה בשנים האחרונות ומאז שהציבור החל להזמין חבילות. לקוחות פרטיים שולחים פחות מכתבים מבעבר ועיקר המכתבים מגיעים כיום מחברות עסקיות ששולחות חשבונות בנקים, דוחות, תשלומים ועוד. מצד שני הציבור מזמין הרבה חבילות מחו"ל, כאשר רק בשנת 2019 חילקנו בדואר 68 מיליון חבילות, וחלק משמעותי מתוכן חולק באמצעות הדוורים. חבילות קטנות שנכנסות לתיבות הדואר, מחולקות ישירות בבתי התושבים או במרכזי חלוקה אזוריים. בשנים האחרונות מתבצעים מהלכים לייעול ושיפור השירות. בין היתר, צויידנו במדפסות אישיות שמאפשרות לנו סריקת הודעות על דבר דואר רשום, וחתימה על אישור מסירה בסמארטפון והתגובות של הציבור חיוביות מאוד".

שושנה ורחל מסכמות כי "לחלק דואר ברחובות העצמאות והציונות, זו חוויה שונה, זה כמו לקבל כל יום תזכורות על מה שהעם היהודי עבר עד שהגענו לעצמאות שלה ייחלנו".

כל הזכויות שמורות ל-פופ3