Connect with us

בריאות ורפואה

בארגון זק״א מסכמים את שנת 2020 בעצב

אירועים קשים של קשישים ועריריים שנמצאו זמן רב לאחר מותם במצב ריקבון

פורסם ב:

on

דוברות זק״א: נתון מדאיג ועצוב: בשנת 2020 טיפלו מתנדבי זק״א ב- 157 אירועים קשים של קשישים ועריריים שנמצאו מוטלים בביתם במצב ריקבון, ימים ושבועות לאחר מותם.

בארגון זק״א מסכמים את שנת 2020 בעצב. שנה כואבת במיוחד למתנדבי זק״א לאור העלייה הקשה בקרב קשישים וגלמודים שנמצאו מתים לבדם זמן רב לאחר מותם. מדובר בעלייה של כ20 אחוז לעומת השנה הקודמת (2019).

במהלך השנה טיפלו מתנדבי זק"א ב-157 מקרים של קשישים ועריריים שנמצאו מוטלים בביתם זמן רב לאחר מותם, לעומת שנה שעברה שהסתכם ב-130 מקרים. 

*הערים האדומות הם:* ירושלים עם 18 מקרים, באר שבע עם 13 מקרים, פתח תקווה עם 12 מקרים.

מקרים קשים של אנשים שחיים לבדם שנפטרו ונשכחו מבלי שאיש ידע על מותם ונמצאו רק בגלל הריח הנוראי שדלף מהדירה לחדר המדרגות, או המים שגלשו מהאמבטיה או כי מישהו נזכר בהם אחרי הרבה זמן. 

יהודה משי זהב יו״ר זק״א: הפכנו לאדישים?! פשוט מזעזע שזה נהפך להיות חלק מהשגרה שלנו. מתנדבי זק"א ימשיכו להילחם בכל הכוח למען אותם קשישים וגלמודים כדי להציל את חייהם. אנחנו העם היהודי שחרט על דגלו את נושא הדאגה לזולת. דווקא אנחנו מוצאים את יקירנו במצב הכי תת שפלתי שיש? אנחנו מוצאים אותם במצב של איבוד צלם אנוש. פשוט מזעזע.״

״אנו נמשיך להוביל קמפיינים והעלאת המודעות אצל השכנים כדי להציל את חייהם של אותם אנשים בודדים, בפעולה קטנה של נקישה על הדלת פעם ביום נמנע את המקרה מוות המחריד הבא.״

Continue Reading

כל הזכויות שמורות ל-פופ3