Connect with us

משפט

העלים 400 אלף שקלים ממע"מ אך נדון לעבודות שירות ולקנס של 6,000 שקלים בלבד

ארבעה חודשי עבודות שירות, ו-6,000 שקלים קנס – זה העונש שגזר בית משפט השלום בנצרת על תושב אחד הכפרים בצפון הארץ, שהואשם בהעלמת מס של מאות אלפי שקלים.

פורסם ב:

on

בכתב האישום, שהוגש על ידי המדינה (אגף המכס והמע"מ) נטען, כי בין השנים 2018-2014, הנאשם, שיפוצניק ובעל מסגריה, הגיש ארבעה דוחות תקופתיים למע"מ באיחור ניכר, ונמנע להגיש לחלוטין 10 דוחות תקופתיים נוספים.

הנאשם הורשע, על פי הודאתו, בכתב אישום מתוקן וללא הסדר טיעון, לפיו בתקופה הרלוונטית, הוא לא הגיש במועד ובמודע 20 דוחות תקופתיים כנדרש על פי חוק, ונמנע מלהוציא חשבוניות שהמע"מ הנובע מהן הוא 394,459 שקלים לכל הפחות.

המדינה ביקשה לקבוע לנאשם ענישה ברף העליון של מתחם הענישה, הנע בין ארבעה לתשעה חודשי מאסר בפועל, שלא ירוצו בעבודות שירות, וכן לגזור עליו מאסר על תנאי לתקופה של חודשיים עד שמונה חודשים וקנס כספי בשיעור של 10-5 אחוזים מגובה החוב.

עו"ד מאיסה ח'דירי, שייצגה את הנאשם, ביקשה מבית המשפט להשית על הנאשם ענישה ברף התחתון של המתחם, וזאת, מאחר שהוא שילם עד כה 48 אלף שקלים על חשבון חובו, ועשה ניסיון כן ואמיתי לשלם את מלוא חובו, אך מצבו הכלכלי הקשה אינו מאפשר לו זאת.

עוד טענה עו"ד ח'דירי, כי הנאשם, שהיה בן 24 בסך הכל, כשפתח את העסק, היה חסר כל ניסיון, ועל כן גם לא ניהל אותו בפועל.

עו"ד ח'דירי הוסיפה, כי הנאשם אינו עובד, אין בכוונתו לפתוח עסק חדש, אלא להשתלב בעבודה כשכיר, רישיון הנהיגה שלו נשלל למשך שנה וחצי, העסק קרס וצבר חובות, ומתנהלים נגדו מספר הליכים פליליים, בהם הוא צפוי לעונש מאסר בעבודות שירות.

מבית המשפט ביקשה עו"ד ח'דירי להתחשב בגילו הצעיר של הנאשם וברצונו להשתקם, וציינה, כי כיום הוא מגדל לבדו אתו בתו הפעוטה, בת שנה ושלושה חודשים, שנולדה מחוץ לנישואים.

בדיון בגזר הדין ציינה כבוד השופטת רות שפילברג-כהן, כי התרשמה ממאמציו הכנים והלא מועטים של הנאשם להסדיר את חובו. עם זאת, היא סייגה את דבריה באומרה, כי בעבירות מס בהיקפים דומים, הטילו בתי המשפט עונשים הכוללים מאסר בפועל וקנס כספי בהתאם לנסיבות.
"בתי המשפט עמדו על הצורך להכביד בענישת עברייני מס, בשל התוצאות ההרסניות של עבירות אלה והשלכותיהן על כלל הציבור ועל הקופה הציבורית", דברי השופטת.

השופטת אף הוסיפה, כי במקרה זה, ההתחשבות בנסיבותיו האישיות של הנאשם ובמצבו הכלכלי – מוגבלת, ויש מקום לתת עדיפות לשיקולי הרתעה ולאינטרס הציבורי. אולם עם זאת, היא קבעה: "אתחשב במצבו של הנאשם ובנסיבותיו בקביעת גובה הקנס, שיקבע באופן מאוזן ומתון, ובהשתת מאסר ברף התחתון של המתחם אותו קבעתי לריצוי בעבודות שירות".

בסופו של יום, גזרה השופטת על הנאשם ארבעה חודשי מאסר בפועל שירוצו בעבודות שירות, חמישה חודשי מאסר על תנאי למשך שלוש שנים (שבהן לא יעבור כל עבירה לפי חוק המע"מ) וקנס של 6,000 שקלים.

Continue Reading

כל הזכויות שמורות ל-פופ3