אינטרנט
קידום אתרים: כובע לבן – כובע שחור
רונן כהן, מקדם אתרים ותיק מספר בקצרה על אתר ונותן פרשנות קצת אחרת על המיני סערה שהתעוררה אצל מקדמי האתרים ברשת הגועשת..
כותב הפוסט: רונן כהן בן 36 חיי ונושם seo עבד בחברות רבות כמקדם אתרים וכעת פרילנס לכל
המרבה במחיר, נשוי + 2 וחתול.
באמצע חודש נובמבר התחילה הסערה: בכל הפורומים המובילים, בהם מרוכזים אנשי קידום אתרים ושיווק
באינטרנט וחבריהם, החלו להתפרסם מודעות פרסום באנגלית, תחת הכותרת: yaaw.co.il for sale
הנוסח היה תכליתי וממצה:
Hey guys.
position #5 in google.co.il for keyword
"קידום אתרים"
************************
Staritng Price 50K NIS
Step 1k NIS
BIN Price 100k NIS
************************
Contact me via PM
כעבור פחות מחודש, ב-13.12.2010 פרסם אותו המשתמש הודעה קצרה אחרת
Website SOLD
Admin, close the thread
למתבוננים מן הצד יכלו להבחין בשלושה סוגים עיקריים של מגיבים עפ"י תגובותיהם:
– הסוג הראשון: "החסודים", גלגלו את עיניים לאלוהי Google, ופרצו בזעקות שבר; כיצד קרה, שאנחנו,
אנשי הבגדים (ובעיקר הכובעים) הלבנים, שמרנו וקיימנו את כל המצוות, ובכל זאת נותרנו מאחור, בעוד
הרוסי המשוקץ פעל בשיטות הלא כשרות ובכל זאת הצליח?
– הסוג השני: "המפרגנים", כשמם כן הם, הסירו את כובעיהם הלבנים, והצדיעו לשייגעץ הלא כשר, אך
המוכשר והמצליח.
– הסוג השלישי: "האורתודוקסים", שמרו על קור רוח ואמונים לתורת סרגיי ולארי; אמונתם לא התערערה,
אלא התחזקה, שכן הם ניצלו את האירוע לניתוח מקרה והפקת לקחים והסקת מסקנות. "ייתכן מאוד", טען
אחד המכובדים, "ששלל קישורי הזבל שהופצו, מטרתם אחת, היא להסוות את אותם קישורי הזהב שנתנו
לו את הכח עפ"י תורת סרגיי ולארי".
כותב שורות אלו מחשיב ומשייך את עצמו לקבוצה השלישית (קבוצת האורתודוקסים) וכלל לא הופתע שתוך
זמן קצר צצו ועלו ברשת רכילויות שונות ומוזרות על מקדם הפלא שנחת עלינו מערבות סיביר.
האם קבוצת החסודים בחרו לחסל וירטואלית את הקוסם כמו היה אוסמה בין לאדן שנזרק למעמקי הים
לישון עם הדגים??
סופו של כל כובען
בתאריך 29 לינואר 2011 הועף האתר לעמוד החמישי של ה-SERP. הדבר המעניין, הוא שבאותו עמוד נמצא אתר של חברת קידום אתרים אחרת שלגביה היו כל מיני השערות וחשדות בדבר השימוש בשיטות קידום לא מאושרות. הכוונה, למי שלא בעניין, ל-reconcept.