Connect with us

משפט

הורי בן 14 שהתחשמל למוות על גג בניין תובעים מיליונים

הוריו של גיא שטיינפאייר ז"ל בן ה-14 מאשדוד שהתחשמל למוות על גג בניין בן 20 קומות, תובעים מיליוני ₪ מהיזם, ועד הבית, חברת האחזקות, חברת החשמל והמשטרה

פורסם ב:

on

הוריו של גיא שטיינפאייר ז"ל בן ה-14 מאשדוד שהתחשמל למוות על גג בניין בן 20 קומות, תובעים מיליוני ₪ מהיזם, ועד הבית, חברת האחזקות, חברת החשמל והמשטרה. כך עולה מתביעה שהגישו באמצעות עו"ד דותן לינדנברג לבית משפט המחוזי מרכז.

בחודש יולי 2017 בשעות הערב, הנער בן ה-14 ושני חברים עלו לגג בניין המגורים ברחוב אקסודוס 32 באשדוד באין מפריע. הם טיפסו על סולם אשר היה מותקן בגג ועלו לגג העליון. כאשר הנער החזיק בעמוד תאורה לאיתות מטוסים, הוא התחשמל וכתוצאה מכך נפל על הגג ואיבד את ההכרה. צוות מד"א שהוזעק למקום העניק לו טיפול רפואי מציל חיים, אך ניסיונות ההחייאה עלו בתוהו ומותו נקבע במקום.

בא כוחם עו"ד דותן לינדנברג העוסק בתביעות נזקי גוף, טוען בתביעה כי הנתבעים התרשלו בכך שעמוד התאורה לא היה מאורק, לא דאגו לאמצעי פיקוח או לתדרוך של מנהלי אתר הבנייה, כדי לוודא כי העבודות על הגג מבוצעות באופן כזה, שאינו חושף המצויים על הגג לסכנת התחשמלות.

נגד ועד הבית וחברת האחזקות של הבניין נטען בין היתר כי התרשלו בכך שלא מנעו כניסה לגג, לא הציבו שלטים, לא מנעו את העלייה לגג ובפרט עליה על הסולם ויכלו למנוע את תוצאת התאונה הטראגית.

בתביעה נטען כי חברת החשמל, היזם וחברת האחזקות לא בדקו האם המוט לסימון והארה היה מאורק כמקובל וכנדרש; לא דאגו לבצע בדיקות בטיחותיות או לקבוע אמצעי פיקוח אחרים ולא עמדו על הסכנות הכרוכות בכך שהעמוד היה מחושמל.

כלפי המשטרה נטען בין היתר כי שכנים התקשרו למוקד 100 של המשטרה והתריעו על כך שקיימים ילדים על גגות הבניינים באזור התאונה. על אף זאת המשטרה לא ביצעה דבר כדי למנוע עלייה של אנשים ללא אישור לגגות ולא נענתה לפניות האזרחים.

הנער היה בריא בגופו ובנפשו, נמרץ ומלא שמחת חיים והיה בעל הישגים גבוהים בלימודים. הוא התעתד ללמוד לימודים אקדמאים, כך שאלמלא התאונה הוא היה צפוי בעתיד להשתכר שכר גבוה. בנוסף נהג לעזור במשק הבית ובמטלות הבית ולאחר מותו הטראגי ובעקבותיו, מצבו הבריאותי של האב הלך והדרדר .

הוריו מבקשים מבית המשפט לפסוק להם פיצוי של מיליוני ₪ עבור הפסדי שכר של בנם, הוצאות קבורה לוויה ומצבה, פיצוי עבור הפסדי שכר, פנסיה וקצבת זקנה לעיזבון בשנים האבודות ופיצוי עבור כאב וסבל וקיצור תוחלת חיים.

טרם הוגש כתב הגנה.

כל הזכויות שמורות ל-פופ3