Connect with us

כללי

מה גרם לאדם לגנוב מאביו כסף?

בעל המכולת גילה שבכל יום נעלמים לו מזומנים מהקופה, כשהוא צפה בוידאו ממצלמות האבטחה וגילה את זהות הגנב, הוא פרץ בבכי קורע לב

פורסם ב:

on

סמי (שם בדוי) חלם הרבה זמן לפתוח מכולת שכונתית באחד הרובעים הגדולים בעיר. הוא השקיע מאות אלפי שקלים ברכישת העסק, בשיפוץ משמעותי וברכישת סחורה. כשהגיע לשלב האם כדאי להשקיע גם על מצלמות אבטחה, הוא היסס והחליט להשקיע את הכסף הזה בעוד סחורה, כדי ל"העמיס" את החנות בכל טוב.

סמי הוא אדם חרוץ מאוד, קם בחמש בבוקר, מתפלל וממהר לפתוח את העסק. הוא עבד סביב השעון והיה חוזר הביתה בתשע בערב שהוא רצוץ ועייף. הבן שלו אדם (18) בדיוק סיים את לימודיו ובא לאביו עם הצעה מעניינת: "בוא אני אחליף אותך בשמונה בערב ואשב במכולת עד חצות. יש הרבה מאוד צעירים שמחפשים מקום פתוח בשעה הזו לסיגריות, שתייה וממתקים". סמי חיבק את אדם ואמר לו: "בני, אני גאה בך, זה רעיון מצוין".

בערבים הראשונים הכל נראה ורוד, אדם ישב בחנות עד חצות, וחזר הביתה עם פדיון של 1,000 שקל בערך, מכובד בהחלט לארבע שעות עבודה. לאחר שבוע סמי ישב בעסק בשעות הצהריים ואחד הלקוחות שלו בא אליו ואמר לו: "סמי, שים לב מה קורה בערב בעסק שלך, תפקח עיניים". סמי לא הבין את פשר הדברים והחליט לחזור בשעה עשר בלילה, ראה שם שלושה חברים יושבים לצידו של אדם בסמוך לקופה, שותים בירה ואוכלים חטיפים. סמי לא אמר מילה, הוא נכנס למחסן "לקחת" משהו ויצא כשהוא אומר בקול שקט: "לילה טוב".
במקביל, סמי שם לב שהפדיון היומי של העסק בשעות הערב ירד באופן הדרגתי, עד למצב שאדם חזר הביתה עם 500 שקל בלבד. סמי פנה אלי וביקש להיפגש עימי. הגעתי לעסק שלו בשעות הבוקר, והוא סיפר לי את הסיפור. הצעתי לו להתקין בשלב הראשון מצלמה נסתרת זעירה, כדי לראות מה קורה בעסק בשעות שהוא לא נמצא, ולאחר מכן סגרנו שבשלב השני נרשת את כל החנות במצלמות איכותיות.

ואכן, למחרת בבוקר הגעתי לבצע את העבודה והבטחתי לו שכבר מחר בבוקר אתן לו עדכון ראשוני על מה עושים אדם וחבריו בעסק. התמונות דיברו בעד עצמן. אדם אירח 8 חברים שבאו והלכו, כל אחד מהם יצא הם שתייה, חטיפים וסיגריות. זה לא היה הסוף, ממש לא. בשלושה מקרים שונים אדם לא הדפיס קנייה של צעירים שבאו לקנייה, וכך "העלים" 250 שקל והעביר אותו לחבר שישב לצידו. גם בערב השני המקרה חזר על עצמו, ובערב השלישי והרביעי.

העברתי את החומרים לסמי ההמום, והוא אמר בקול שבור: "זה לא מתאים לאדם, יש כאן משהו מוזר, אני חייב לדבר איתו". סמי קרא לאדם בשעות אחר הצהריים לעסק, והחל לדבר איתו בצורה גלויה, מבלי שגילה לו שהתקין מצלמה סמויה. לאחר שיחה קצרה, אדם פרץ בבכי ואמר לאביו: "אני מתבייש אבא, אני מהמר כל יום בווינר עם חברים, ונוצר לי חוב של 5,000 שקל לאחד מהם. הוא דרש שאחזיר לו את הכסף, אחרת הוא יפגע בי". סמי ההמום חיבק את בנו ואמר לו: "אני אפתור לך את הבעיה, אתה תפסיק להמר ותעבוד עם אבא בלי אף חבר. אני כאן בשבילך, אתה לא צריך את העולם השלילי הזה. אני מתקין מצלמות בעסק ורוצה שהכל יהיה גלוי ושקוף".

אדם התרגש מהתגובה המתונה של אביו. הוא הפסיק להמר, לא הביא חברים לעסק ודאג כל יום שהפדיון היומי יעלה. ככה כולם הפכו להיות מרוצים…

Continue Reading

כל הזכויות שמורות ל-פופ3