Connect with us

בריאות ורפואה

קופ"ח כללית יוצאת בשירות המספק תרופות עד הבית

תרופות עד הבית: מתנדבי כללית יספקו תרופות לביתם של מטופלים שאינם יכולים להגיע לבתי המרקחת בשל מצבם הרפואי

פורסם ב:

on

שירות מיוחד בבתי מרקחת 'כללית' להבאת תרופות עד הבית:
השירות הנו עבור מטופלים בני הגיל השלישי הנמצאים בסיכון להידרדרות, מטופלים מבוגרים המתגוררים בגפם ומטופלים שאינם יכולים לצאת מביתם מסיבות רפואיות, כולל חולי קורונה בבידוד, יוכלו לקבל את התרופות הקבועות לביתם, באמצעות מתנדבים.

פטי זוהר, רוקחת אחראית במרכז רפואי אשדוד של כללית ברחוב צה"ל 1, מסבירה כי צוותי הכללית מאתרים מטופלים הזקוקים לאספקת תרופות קבועות תוך התמקדות בקשישים המתגוררים לבד, כאלה הנמצאים בבידוד וכאלה שאינם יכולים לצאת מביתם מסיבה רפואית, כולל חולי קורונה הנמצאים בבידוד. "הצוותים יצרו קשר עם המטופלים הרלוונטיים ולאחר שהרופא יפיק מרשם עדכני הפניה תועבר לבית המרקחת בו הרוקחים מבצעים תשאול וייעוץ טלפוני ומכינים את התרופות הנדרשות לאיסוף על ידי המתנדבים", היא מסבירה.

צילום קופת חולים כללית

בנוסף, מטופלים יוכלו לפנות גם עצמאית למוקד שירות הלקוחות *2700 שלוחה 4 ולהעלות את הצורך בסיוע. הבקשה תועבר לטיפול המרפאה כדי לתת מענה בהתאם. המוקד *2700 פועל בימים א'-ה בין השעות 07:00-20:00 וכך פועל גם בחול המועד פסח. בימי שישי וערבי חג המוקד פועל בין השעות 07:00-13:00.

מר ארז לוי, מנהל מחוז מרכז בכללית, מסביר כי תוך מספר ימים התארגנו צוותי בית המרקחת והמתנדבים כדי להוציא לפועל שירות חשוב וחיוני זה של תרופות עד הבית. "מדובר בשירות שנועד להקל על אוכלוסיות שזקוקות לתרופות ואינם יכולים לצאת מהבית. אני מודה לצוותים המסורים והרגישים שלנו שבזכות שיתוף הפעולה שלהם התרופות מגיעות בזמן למפתן הדלת". לוי מוסיף כי הבעת התודה של הלקוחות שמקבלים את התרופות מחזקת מאוד את העוסקים במלאכה.

לדברי מנכ"ל כללית, פרופ' אהוד דודסון, "בימים אלה, בהם כולנו מתבקשים לשמור ולהגן על האוכלוסייה המבוגרת, אני נרגש לנוכח רוח ההתנדבות והנתינה של הצוותים בכללית ושל ארגוני ההתנדבות השונים שחברו אלינו ונרתמו למיזם כדי לסייע לאוכלוסייה זו. לצד הטיפול בחולי הקורונה אנו לא שוכחים שאנו מחויבים להמשיך ולטפל גם במחלות של ימות השגרה, שאין להזניח את הטיפול הרפואי הקבוע ואנו דואגים למענה למטופלים שלנו גם בתחום אספקת התרופות".

שרות נוסף שהושק לאחרונה, מאפשר הזמנת תרופות אונליין דרך אתר הכללית, ואיסוף ההזמנה המוכנה מבית המרקחת, על ידי המזמין או גורם מטעמו. האיסוף מתבצע בתור מיוחד, תוך המתנה מינימלית בבית המרקחת. השרות מופעל בבתי מרקחת נבחרים ברחבי הארץ.

כל הזכויות שמורות ל-פופ3